Тривиално и гадно…

Posted: April 15, 2012 in From Bulgaria with love
Tags: , , , , ,

 Този месец включва в календара си едно събитие, което се осъществи на 14-април и неволно съм притеснен…притеснен съм отново от повсеместната свин….както и да е… знаем се….

 На връх Великден решихме да отидем до „Света Богородица”, за да подчетем празника и евентуално да занесем пламъка вкъщи…и още на път, по главната се започна– крясъци и пияни хора от пощата до на майната си, викове „Честит ви Великден уе селяни-и-и”. Между тях щъкащ цигански спам, продаващ по 1 кинт малката свещ, пробутвана с лозунга „За здраве, бате!”… 
 Към стария град– още по-страшно. 17-18 годишни оформени кифли, слизат от лъскави брички, паркирани до сами църквата. Големи батковци с торбички „McDonald`s” се движат  от другата страна. Свиркания, псувни – това е ясно.  A горе– ад! : гъчканяк, прожектори, тонколони, телевизионни камери, плазми и в центъра – голяма сцена. Какофонията е пълна, а аз съм пиян от простотия. Кулминацията настъпва, когато мазните попове излизат и започват да редят нещо за „най-светлия празник” и „тревожните времена, в които живеем”. В същото време няк`ъв, облечен в черно расо, говори по GSM-а зад сцената… Какво е следващото? „Изпратете sms за „Христос Воскресе на кратък номер”….? Мизерници!

Исках да си тръгна, а още не знаех на какво съм дошъл. Затова стоях и се смеех…. на всичко! Смеех се на църковното буфо, на собствената си простотия, на яйцата в джоба и на горящия пламък в ръцете ми.

 Изведнъж започна да кънти „Христос Воскресе”, отговорихме, че е така, чукнахме се и се обърнах да си тръгвам….някой сложи ръкa на рамото ми и каза „Имаме резервации за “Versai””.Тривиално и гадно…..
Ебах майката на всичко, дигнах се и отидох да пия на „Джумаята“.

Leave a Reply

